Miesiąc z Ajax dobiegł końca, ale to jeszcze nie koniec ciekawostek na ich temat! Systemy alarmowe tej marki są łatwe w obsłudze, a przy tym niezwykle funkcjonalne. Specjalnie dla Was nasz Partner udzielił odpowiedzi na kilka pytań. Zapraszamy do lektury!


Jesteście na rynku od 2011 roku. Co Was wyróżnia wśród konkurencji? 

Od samego początku chcieliśmy tworzyć produkty i rozwiązania w pełni dostępne dla klienta końcowego, nie chcieliśmy i nie chcemy porównywać naszych produktów do konkurencji. Celem jest było stworzenie rozwiązania, które jest jak najmniej awaryjne z pełnym dostępem z poziomu aplikacji mobilnej a przy tym bardzo intuicyjnym. Odpowiadając bardzo krótko na to pytanie - na pewno Aplikacja dla użytkownika oraz design.


Pandemia wpłynęła na działalność wielu firm, jak Wy poradziliście sobie w tym czasie?

Oczywiście pandemia miała wpływ na prowadzenie biznesu i zmianę podejścia klienta do zakupów wielu produktów i usług, ale w naszym przypadku działała na korzyść. Szybkość instalacji przez profesjonalnych instalatorów była i jest atutem (krótki kontakt z klientem końcowym zmniejszało ryzyko ewentualnego narażenia na zarażenie). Dodatkowo możliwość zdalnej konfiguracji i ewentualnych serwisów przemawiała za zakupem właśnie naszych rozwiązań. W ostatnich dwóch latach nasza firma notowała stabilne wzrosty sprzedaży w całej Europie.


Możecie wymienić aspekty, z których jesteście dumni, a co jeszcze wymaga poprawy?

Cały czas rozwijamy nasze produkty i dodajemy nowe funkcjonalności. Nasza Road Mapa na kolejne 5 lat jest już ustalona. Ciągle pracujemy nad rozwojem systemu operacyjnego oraz naszych protokołów komunikacyjnych. Cztery razy w roku dodajemy nowe funkcjonalności do naszej aplikacji Ajax. Dla nas najważniejsze jest, aby nasi klienci nadal polecali nas kolejnym.

Ajax posiada wskaźnik NPS na poziomie większym niż 80% tzn., że na 10 klientów, którzy zakupili produkty marki Ajax, 8 poleca nas swoim znajomym i z tego jesteśmy bardzo dumni.


Teraz pomówmy o przyszłości, macie w planach jakieś ciekawe projekty?

Tak, ale nie byłoby niespodzianki, gdybym już teraz powiedział nad czym pracujemy. Na pewno będą nowe produkty nie tylko z obszaru security ale również z automatyki domowej (smart home).


Co by się stało, jeżeli chmura AJAX przestałaby funkcjonować i czy istnieje takie prawdopodobieństwo?

Zawsze istnieje prawdopodobieństwo, że coś się wydarzy, pytanie jak duże jest to prawdopodobieństwo - według mnie niewielkie. Ajax korzysta z chmury Amazon jak wiele innych firm, a poziom jej zabezpieczeń stoi na najwyższym poziomie, dlatego nie obawiałbym się, że coś się stanie. Po drugie nawet jeżeli przez chwile nasze huby nie będą wysyłać informacji nadal w pełni realizują ochronę obiektów i są w 100% funkcjonalne.


Jakie podjęliście kroki w związku z obecną sytuacją na Ukrainie?

Na chwilę obecną mogę tylko powiedzieć, że wszyscy nasi pracownicy działów biznesowych są ewakuowani do bezpiecznych miejsc i pracują normalnie. Produkcja również została przeniesiona w bezpieczne miejsce i kontynuujemy produkcję sprzętu. Magazyny dla całej Europy od wielu miesięcy znajdują się w Polsce i są “zatowarowane” tak, aby nasi partnerzy nie odczuli obecnej sytuacji. Po drugie większość z dystrybutorów posiada zatowarowanie własne na 3 do 6 miesięcy.


Podziel się tym postem